Ćwiczenia przy biurku i komputerze

15 marca, 2021 0 przez admin

Ćwiczenia przy biurku i komputerze – zadbaj o zdrowie nawet w pracy!

Poznaj nasze ćwiczenia przy biurku. Osoby pracujące umysłowo spędzają przy biurku nawet kilkanaście godzin dziennie. Jest to bardzo obciążające dla całego ciała – nawet jeśli siedzimy na najwygodniejszym krześle w całym biurze. Odpowiednie ćwiczenia przy biurku pomogą Ci zwalczyć sztywność i spięcia mięśni i poprawią Twoje samopoczucie nie tylko w pracy, ale także po godzinach.

Zobacz także:

Ćwiczenia przy biurku – korzyści

Wielu osobom ćwiczenia przy biurku kojarzą się raczej ze śmiesznymi ruchami, na które większość osób w biurze patrzy co najmniej ze zdziwieniem. Zdziwienie powinno jednak wywoływać pozostawanie w bezruchu przez wiele godzin. Ćwiczenia przy biurku pozwalają walczyć z jego efektami i niosą ze sobą szereg korzyści zdrowotnych, które zabieramy ze sobą także wychodząc z pracy.

Przede wszystkim ćwiczenia przy biurku pozwalają rozluźnić mięśnie ud, pleców, ramion i łydek. Dzięki temu pozwalają one zapobiegać bólom związanym z długim przebywaniem w pozycji siedzącej. Ćwiczenia przy biurku mają również pozytywny wpływ na samopoczucie pracowników. Umożliwiają one chwilowe oderwanie się od obowiązków, oczyszczenie myśli i zrelaksowanie się, które w kolejnych godzinach pracy z pewnością przełoży się na większą efektywność i kreatywność załogi.

Dlaczego warto wykonywać ćwiczenia przy biurku?

Praca przy biurku jest niekorzystna dla wielu części ludzkiego ciała. Jej najczęstszą ofiarą pada kręgosłup, który przy ciągłym siedzeniu narażony jest na duże obciążenia. Nieodpowiednia pozycja ciała czy długotrwały bezruch może powodować bóle czy cierpnięcie kończyn. W dłuższej perspektywie siedzenie może prowadzić do licznych chorób układu ruchowego. Ćwiczenia przy biurku, nawet te wykonywane przez zaledwie kilka minut dziennie, pomagają skutecznie zapobiegać tego typu problemom.

15 minut na ćwiczenia przy biurku – recepta na zdrowie

Do najpopularniejszych ćwiczeń przy biurku należą ruchy szyją i głową. Trudno się temu dziwić – to właśnie one pomagają zrelaksować się mięśniom, które intensywnie działają, gdy spoglądamy na ekran komputera. Aby poprawnie wykonać tego rodzaju ćwiczenia, należy przysunąć pośladki do oparcia, wyprostować plecy, ściągnąć łopatki do tyłu i poruszać głową w górę, w dół oraz na boki, skupiając się na stopniowym zwiększaniu zasięgu. Ruch możesz wykonywać w seriach po 10 powtórzeń.

Kolejnym ćwiczeniem, które można wykonywać przy biurku w pozycji siedzącej, są skręty tułowia. Przy tej czynności trzeba ustawić się na krawędzi krzesła, opierając stopy na podłodze. Prawą rękę ułóż na oparciu krzesła, możliwie na środku, podczas gdy lewa ręka powinna się znaleźć na prawym udzie. W tej pozycji należy powoli wykonać skręt, stopniowo pogłębiając go w kolejnych seriach.

Przy biurku można ćwiczyć również nogi. Najprostszą czynnością, która pomoże je rozluźnić, jest zginanie i prostowanie nóg. Podczas wykonywania tego ćwiczenia dłonie powinny znajdować się po bokach tułowia tak, aby zapewnić ćwiczącemu podparcie przy unoszeniu dolnych kończyn. W pozycji siedzącej możesz także wyciągnąć nogi przed siebie i, trzymając je w powietrzu, kręcić niewielkie kółka czubkami palców. Nogi skorzystają także na wykonaniu kilku przysiadów. W wersji biurowej można je robić trzymając ręce na oparciu krzesła.

Ćwiczenia przy biurku mogą także poprawić wygląd brzucha. Najpopularniejszą z czynności, która w tym pomoże, jest naprzemienne napinanie i rozluźnianie mięśni w kolejnych seriach. To doskonałe ćwiczenie dla osób pracujących przy komputerze, ale także dla kierowców czy osób spędzających dużo czasu w podróży.