Najlepsze ćwiczenia na brzuch

10 najlepszych ćwiczeń na brzuch. Prosty trening dla każdego

Płaski brzuch jest marzeniem niemal każdej kobiety. Osiągnięcie tego efektu może być proste przy odrobinie wysiłku i odpowiednim doborze ćwiczeń. Poznaj 10 najlepszych ćwiczeń na brzuch, które pomogą Ci zdobyć wymarzoną sylwetkę już przy kilku wykonywanych seriach dziennie.

Ćwiczenia na brzuch do domu i na siłownię

Ćwiczenia na mięśnie brzucha można wykonywać zarówno w domu, jak i na siłowni. Zazwyczaj nie wymagają one zaawansowanego sprzętu – najpopularniejsze ćwiczenia na brzuch można wykonać na macie lub łóżku. Do tego typu aktywności należą:

  1. Brzuszki w różnych odmianach. To jedne z najpopularniejszych i najbardziej różnorodnych ćwiczeń na brzuch. Można je wykonywać w wersji standardowej, ze skrętem tułowia, z nogami w powietrzu lub z wymachami.
  2. Deska (plank), czyli podpór na przedramionach z nogami opartymi na palcach. Poziom trudności tego ćwiczenia można podnieść, wykonując je z rękami opartymi na piłce do ćwiczeń.
  3. Przeście z plank do side plank – przejście z podporu na przedramionach do otwartej pozycji z jedną ręką w górze. Ćwiczenie należy powtarzać podnosząc ręce na zmianę.
  4. Wiszenie na drążku. To ćwiczenie nie tylko na brzuch, ale także na ręce. By zaangażować mięśnie brzucha, należy w trakcie podciągać nogi do klatki piersiowej lub podnosić je aż do uzyskania kąta prostego między nogami a tułowiem. Drążki do ćwiczeń można zamontować w warunkach domowych np. na framudze drzwi.
  5. Podnoszenie wszystkich kończyn podczas leżenia. Ręce są wyciągnięte nad głowę, nogi leżą prosto. W tej pozycji należy podnieść wszystkie kończyny i spróbować utrzymać je w powietrzu możliwie jak najdłużej. Dolny odcinek pleców musi płasko dotykać podłogi, by to ćwiczenie angażowało mięśnie brzucha.
  6. Przysiady. Prawidłowo wykonane mogą być doskonałymi ćwiczeniami na brzuch. Stopy należy rozstawić na szerokość barków i podnieść ramiona na wysokość klatki piersiowej. To ćwiczenie na brzuch można wykonać z obciążeniem dla utrudnienia.
  7. Skłony tułowia na leżąco. To ćwiczenie na brzuch rozpoczyna się w pozycji leżącej z rękami wyciągniętymi nad głową. Następnie należy wykonać skłon, którego celem jest dotknięcie kolan dłońmi. To ćwiczenie na brzuch można utrudnić obciążnikami na kostki lub hantelkami.
  8. Bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan. Przy każdym kroku powinny się one znaleźć możliwie jak najwyżej.
  9. Burpees. Trzyfazowe ćwiczenie na mięśnie brzucha rozpoczynające się w przysiadzie podpartym. Następnie należy wyrzucić nogi do tyłu, zrobić pompkę i podnieść się, wykonując możliwie jak największy wysok. Męczące ćwiczenie, które jednak daje doskonałe efekty!

Wykroki do przodu. Jedną nogę wysuwamy do przodu i pogłębiamy tą pozycję przy zgiętym kolanie. Następnie wracamy do pozycji wyjściowej i powtarzamy schemat w przypadku drugiej nogi.