Przykładowy trening tabaty

4 maja, 2021 0 przez admin

Tabata trening odchudzający znany jest już niemalże wszystkim. Wiele osób wykonuje go regularnie i ogranicza się wyłącznie do niego, podczas gdy inni traktują go jak świetne uzupełnienie swoich tradycyjnych planów treningowych. Niezależnie od tego, jaki jest cel aktywności, trzeba ją zawsze dobrze zaplanować i skonstruować. Poniżej prezentujemy więc przykładowy, prawidłowo zorganizowany trening tabaty. Możesz skorzystać z tego gotowca, jeśli nie chcesz sam wymyślać sobie ćwiczeń.

Trening zacznij od rozgrzewki. Nie musi być ona długa, ale jest obowiązkowa, dlatego nigdy o niej nie zapominaj i celowo jej nie pomijaj. Rozgrzewka może potrwać zaledwie pięć minut. Ten czas przeznacz na wykonanie ćwiczeń rozgrzewających ciało i podnoszących tętno, takich jak bieg w miejscu, pajacyki, skłony tułowia czy skoki na skakance. Następnie od razu przejdź do głównych ćwiczeń. Trening tabata rozdziel na cztery rundy, w każdej z nich wykonują jedno ćwiczenie w dwóch seriach, a między nimi robiąc chwilkę przerwy. Aby jeszcze lepiej to wszystko przeprowadzić, skorzystaj ze stopera. Na każde ćwiczenie przeznaczaj dwadzieścia sekund. Przerwy powinny natomiast trwać dziesięć sekund.

Zobacz również:
ile kosztuje przegląd roweru
ćwiczenia w domu
trening z trenerem
fizjoterapia w domu
ćwiczenia przy biurku
Polecane artykuły na naszej stronie. Zobacz koniecznie.

W Internecie znajdziesz całą masę przykładowych ćwiczeń, które mogą pojawiać się w treningach tabaty. Niektóre z nich są lepsze, inne działają ciut gorzej, dlatego najważniejsze jest to, abyś sam je na sobie sprawdził. Pamiętaj jednak o tym, że tabata trening odchudzający nie może być za łatwy. Jeżeli wykonujesz go dosłownie bez żadnego wysiłku i nawet po tych czterech minutach nie jesteś cały zlany potem, oznacza to, że albo nie dałeś z siebie stu procent, albo wybrałeś złe i zbyt mało intensywne ćwiczenia. Ruchy muszą być dla twego ciała prawdziwym wyzwaniem. Postaw więc na klasyczne pompki (kobiety mogą wybrać ich damską wersję), wysoki połączone z pompkami, pajace, sprinty w miejscu oraz zakroki z podskokami. Tabatę zakończ kilkuminutowym rozciąganiem oraz rozluźnianiem. Mięśnie po takim treningu muszą przynajmniej chwilę odpocząć